torsdag 11 oktober 2012

"Höstlov"

När jag var och undersökte en grupp till Novia häromdagen fick jag höra att de har undervisningsfri vecka nästa vecka och hur de skulle festa till det på ollis, åka till Stockholm, ha sovmorgon och vissa skulle t.o.m göra en tripp utomlands. Idag fick jag reda på att våra föreläsningar nästa vecka har blivit inställda eftersom föreläsarna är på arbetsresa till Österrike så i princip har ju jag också höstlov. Önskar jag kunde skryta om tripp till London, shopping till Hesa eller om hur jag ska supa mig redlöst full men verkligheten ser lite annorlunda ut. Ser däremot framemot att få sitta hemma i min pyjamas och skriva, ha tid att gå på ledda pass, laga god mat och kanske t.o.m fixa mig ett loppisbord. Så meningen med detta inlägg är jag inte riktigt säker på, kanske poängtera att fastän vi har få föreläsningar betyder det inte att det inte finns skolarbeten som ska göras, att jag är enormt tråkig, hur vi prioriterar och vad man uppskattar kanske?






Men en sak är dock säker, när plånboken är lite tjockare ska jag göra ett besök till Pargas, saknar min syster och Eli! Hur tusan svänger man på bilderna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar