måndag 29 oktober 2012

Det här med ÖPU-kurser..

går som bäst kvällskurs i Mobbning som hör till skolpsykologin, anmälde mig för jag tyckte att det lät helt vettigt. Var aningen nervös när jag märkte att majoriteten var peffaniter men jag höll ännu fast vid att detta är banne mig en bra kurs även för oss utv.studerande. Stunden när föreläsaren började läsa ena sagan så tänkte jag "fine" det vettigt, andra sagan var helt okej ända tills hon i slutet sa "Nu har ni lyssnat tillräckligt, nu ska ni få massera varandra!" Seriöst? Okej kan förstå att det finns en poäng men att ha någon att dra "stoooora solen" och "kärleksvindar" på en rygg är nog way out of my comfortzone. Men hej, fin kontrast till våra föreläsningar om forskning, fakta, teorier och sånt.


Så nu hej, STOOOOOOR SOl, över heeeeeeela ryggen (och så har vi såklart kärlekssånger i bakgrunden)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar