lördag 14 april 2012

Dagen jag trodde att jag aldrig skulle få uppleva

Dagen då jag sitter vid ett bord vid Wanha Mestari och drar karaokekväll.
Jepp ni läste rätt. Satt hemma och skrev på lite skolarbeten då T helt plötsligt vill ha med mig till Wanha Mestari. En bekant skulle åka tillbaks till New York följande dag och tydligen har hon haft som tradition att gå på karaokekväll med sin kusin och morbror sista kvällen i Vasa. Så så blev det, vi var omkring 10 pers - alla andra gick titt som tätt och uppträdde, medans jag och T hade lite beslutsångest, efter 2 timmar kom vi fram till att "vill ha dig" (drömhus) var ända låten i häftet som vi båda kunde, gick upp till "Dj:n" och märkte att det inte fanns på datorn (tror detta var universums tecken på att vi inte skulle uppträda).

Summa summarum, fördomen att man som finlandssvensk blir nerhackad försvann men resten av fördomarna förstärktes nog och väl. Slagsmål före kl.22, uppraggad av 60 plussare, "wild action" i vessabåset och förstås de otroligt fina dansmovsen! Vid vårt bord satt även en okänd gubbe, det hade tydligen varit hans plats de senaste 8åren och denna kväll skulle inte vara ett undantag.


Jag menar vem behöver åka på kryssning när man kan gå till Wanha Mestari?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar