tisdag 17 januari 2012

Ännu en dag utan måsten.. kanske två

Nej men nu får det nog räcka med ursäkter, imorgon blir det att åka hem direkt efter jobbet för att ta tag i alla skolarbeten som hopar sig. Var meningen att detta skulle ske idag men gjorde misstaget att slänga mig i sängen och lägga på en dålig serie. Alla meningar som jag på finska ropat om och om igen (har opetus hela veckan) började snurra i mitt huvud och en timme senare vaknade jag under täcket (kollade och fann att jag hade hunnit se hela 10minuter av avsnittet). En sak kom jag iaf fram till, med tanke på hur mycket jag har ropat och hotat med skamvrån så måste dom flesta barnen tycka att jag är en grymt elak simlärare. Oh nou, jag har blivit den stränga/elaka läraren, och så blir likheterna mellan mor och dotter allt flera, damn.

Annars då, pulsklockan fungerar fastän den är vit. Kan inte annat än hålla med alla de som påpekat att en pulsklocka höjer motivationen något enormt. Finns det månne något motsvarande för skolarbeten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar