tisdag 25 maj 2010

Växer fantasin bort?

Idag har det lunchats och kaffats med Ida, promenerats med Ida, Ebba o Figo. Ebba bjöd efteråt på hembakade bullar- njöt av bullen och beundrade deras lägenhet. Trägolv är så fint, jag vill ha.
Sitter för tillfället och letar efter motivationen att skriva om nya ideér till utveckling och hjälpmedel för sysselsättning för utvecklingsstörda.. jag som var så fantasifull o kreativ som liten, lagade barbiehus av pafflådor och hade suddgummi som mat och pennkorkar som barbie-muggar. Vart har min kreativitet och fantasi tagit vägen? Fasingen. Blir högst antagligen ett till besök till arbetscentralen för att få inspiration.

Fick annars glada nyheter, väldigt glada nyheter idag, får se vad de blir till efter morgondagens möte.

Mamma har annars varit på tapeten idag, så tänkte jag skulle slå henne en signal och berättade på samma gång om min idétorka i hopp om pedagogiska tips, och vad får jag höra " men emelie du måst försöka tänka som en sådan" - jahapp. tack för den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar