fredag 11 december 2009

Happy !

tenten avklarad, uppsatsen inlämnad och jag har i princip jullov, wunderbart!
har endast en uppsats kvar att skriva men de e no nada i jämnförelse med allt man har haft att göra nu. Thomas är idag på arbetsintervju, tror jag är mer nervös än honom, men vi hoppas iaf på det bästa! Annars igår så firade vi början av jullovet med en cider hos axo, krokade den, smakade, och märkte att den smakade JÄST (?!) men i denna stund gjorde de ingenting, den satt iaf perfekt.

I väntan på att Natti ska komma efter mig så började jag packa och plötsligt hörde jag att nån försökte tynga igenom ett cdon-paket genom postluckan, jamen visst va de skullcandy-hörlurarna, jag tog bokstavligen och rev det ur postiljonens händer och ropade "tack å god jul!" genom postluckan. Sprang genast och testade dem med I-poden, och de passar! nu behöver jag inte mer vara de miffot som aldrig kan ha "vanliga" hörlurar. (jag har för små "öronhål"). Och vilket underbart ljud de kommer ur dem. Kollade även kontot och märkte att jag hade fått studiestödspengarna, äntligen! visst, fick bara för november-december, men i dessa knapra tider så var summan varmt välkommen in på mitt konto.

Ihelgen blir det att vara på Bergö hos natti, lovade mig själv att inte festa så mycket nu före jul men har en svag känsla av att de kommer att skit sig totalt. Men nåja, tacoskväll ska vi iallafall ha, ska bara undvika att nämna att jag fyller på tisdag, så kanske jag slipper bli itvingad "goda" födelsedagsdrinkar, för det är bara att inse att hon är bättre på den sorten än vad jag någonsin kommer att vara. Och lite pinsamt skulle de vara om jag skulle vara för full och spy i en buske inför bekanta som man annars inte har sett på ett sisådär ett år.

Och förlåt mamma, den rosa mössan var slut.. så de blev väl rena rama motsatsen, en svart gran torino mössa med en dödskalle.. heh, köpte även en väska på samma gång. Intalade mig själv att jag verkligen behöver en "skolväska", jag som är högst en dag i veckan på föreläsningar, men men..
Ha en underbar helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar