fredag 29 maj 2009

Alla har vi våra svaga/starka sidor

Började den underbara torsdagsmorgonen med freesbe och badminton i parken, övning ger färdighet, får man nu hoppas iaf! en rejäl sopa var man!
Fick bevisat igår att jag verkligen inte har nerver till minigolf. Efter första banan var nog klubban nära att svischa iväg med destanition närmaste huvudet. Klarade dock hela spelet utan att någon fick en bula så detta firade vi med en lonkku vid strampen. Kom hem, men hade ännu ett stort behov av att få visa mina talanger på någo sätt. Rätt som det var, var man påväg till omalleys, meningen var att jag skulle få briljera i biljard men icke, blev alias iställe. Och med tanke på att medspelarn i mitt lag var finsk så känndest en rejäl förlust inte så värst bittert. Fick även flashbacks av serien BO-KO, dock var jag enda som kom ihåg denna magnifika serie.

Nåja ny dag, nya möjligheter. Sitter på balkongen med sorbé-glass och botar min BO-kosjuka med att kika några avsnitt, dom var nog inte så bra som jag kom ihåg dem men nåja. Spanar in de utexaminderade eleverna som kommer flockvis här förbi, grattis till er alla! Dagens schema
blir att fara till kvevlax/Vallvik för att förhoppningsvis få studsa av sig lite energi. Folk ha tydligen mena fara på rajtantajtan ikväll, men ärligt sagt lockar te och en bra bok mera! Fundera beställa hem några böcker, förslag? och varifrån är det vettigast att beställa ifrån?
Otroligt vad man kan ha fel uppfattning om saker och ting. Har alltid trott att finnar blir irriterad då de hör nån babbla muminspråk, men icke. Kikade fotismatch hos Tero i onsdags, skämdes då jag märkte hur de uppskattade att man försökte uttrycka sig på finska samt att svenska faktiskt var acceptabel ( åså bjöd de på chips ). Kan även nämna att efter matchen for jag och Thomas till HP,plus att vi tvingade med Ida. Helt lyckad kväll, det är just såna kvällar då man kommer på impulsiva och spontana saker som blir de bästa!

Bilder från de senaste äventyren dyker upp inom kort!
Annars, vet att detta inlägg kan innehålla flera stavfel, men sitter på balkongen och ser NADA utan skriver lite på måfå.
Nu e glassen slut, duschen kallar och sen mat!
Ha de bra, njut av vädret nu allihopa!

1 kommentar:

  1. haha, du är som mej då när det gäller minigolf :D tålamodet far direkt :D har jag berättat när jag " i misstag" slog min bror i ögat med en minigolfklubba? (; haha han hade blåöga i flera veckor :D haha, nånej de var nog faktiskt bara klåp :D så hemsk syrra är jag ju inte :D

    SvaraRadera