torsdag 1 december 2011

Det här med vind..

När man kikar ut genom fönstren idag så har man kunnat se löv dansa och virvla runt på gården, ganska så fin syn ändå.

Det var just i denna stund jag kom ihåg en dag när jag skidade hem från lågstadiet. Det var på träsket nära vårt hem, blåste riktigt rejält och jag hade så otroligt varmt med min tjocka dunjacka, aka michelingubbe-jackan. Drog upp jackan och höll "upp" den och stavarna. Minns bara den farten jag fick av vinden, riktigt turbo-fart! Minns även att jag lovade mig själv att jag inte skulle berätta det åt någon för ingen skulle tro mig. Men idag vet jag att det var nog ingen tandfé eller dyl som blåste utan det är ju faktiskt helt logiskt. Och jag kan garantera att om jag idag skulle ha haft på mig rullskridskor och gjort samma sak så skulle det nog banne mig gått undan!

Så det här med vind är trots allt ganska så fint, man kan ju faktiskt välja att vara inomhus om man nu har för sig att man är så lätt att man skulle blåsa iväg (;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar