tisdag 11 oktober 2011

Nee-ee nu blir jag arg.

Påväg hem från jobbet såg jag att 100m framför mig låg en kvinna i diket och cykeln var på cykelvägen, en annan var där och hjälpte henne så visst. MEN alla dom som cyklade förbi så stannade inte ens och frågade ifall de behövde hjälp utan cyklade lugnt förbi och först efteråt kollade de bakom sig bara för nyfikenhetens skull. Kom igen människor? Fastän inte skadan skulle vara livshotande så hör det väl till att man stannar och ser efter att allt är okej, eller har jag fått det grejen om mänskligheten om bakfoten här? Nää-ä hörni, nu säger jag nog bara som mamma brukade säga till oss när vi va små: Hoppas tomtens nissar såg er! (för dom smyger ju runt alltid ett halvår innan jul och ser efter om det finns några snälla barn/vuxna, iallafall på bergö fanns dom)

(bild lånad från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar