fredag 23 april 2010

Hälsan

Idag har jag och sabina varit grymt effektiva! Först till simhallen och gick igenom hur vi skall undervisa barnen i crawlsim nästa helg, och förstås, se till att vi nu själva kan det också. Gick riktigt smidigt och vi hann t.o.m träna på själva simtestet. Sen blev det att fara å smätta ihop lite lunch, hon har också sån lyx som har siwa på framgården, mätta och belåtna så forstsatte vi med grupparbete. Saakens bra!

Annars detta med hälsan, varenda år ser/hör/läser man om de som ska komma i beachform. Visst, bra att ha ett mål. Men hej, tänk lite långsiktigt iställe, kom på en livsstil som håller och inte svälta och störtträna straxt före sommarn för att senare svälla upp igen. Att motionera och äta någotsånärt nyttigt ska ju vara kul och inte medföra en massa stress, och framförallt så ska det ju vara hälsosamt för kroppen och inte bara för vågen och måttbandet.

I och med all simmning har jag måsta anpassa mig en hel del, för det är ju bara att medge att ja brukar inte röra på mig och motionera så himla mycket. Märkte bara den morgonen då jag hade varit simmat i över 2 timmar, stupid som jag var så skyndade jag mig direkt efteråt till skolan. Vad händer? Jo, skakar som ett tok, kunde inte ens hålla i matbrickan så fick gå ner till cafe iställe. Så tänk på att äta/drick ordentligt, er kropp ska må bra i fleera år framåt och inte bara denna sommar. Själv följer jag väl det inte heller till fullo, men har börjat tänka efter iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar