tisdag 8 februari 2011

To loose control

Ja, jag är en kontrollfreak men det stör mig då jag inte kan bestämma mig vad jag skall tycka om en människa. Försöker se alla som fina och unika människor, men vissa förgyller man bara och intalar sig själv att de är så som man vill att de ska vara, typ samma som med drömprinsar. Ibland mår man bättre av att inte ha vissa människor i sitt liv, men denna person kan jag bara inte släppa taget om. Skitsamma om du sårar mig, det bryr jag mig inte om, jag vill bara få bevisat för mig själv och alla andra att du är en fin person.

Och varför lägger jag min energi på detta, och varför just nu? Tror svaret är att om man har haft en dålig tid så brukar man automatiskt pina sig själv genom att dra ner sig själv några meter till (och för att skriva ett deppigt inlägg lockar mera än kandin). Nu skall inte folk tro att jag håller på att bli deppad eller dyl. det är bara tankar som dyker upp då man sitter hemma och filosoferar, har annars en massa olika filosofier (mest knasiga) om saker och ting, men för att folk inte ska tro att jag är totalt flippad så tror jag det får bli något jag berättar om på t.ex. krogen istället. Men att ta fram och damma av kalendern och börja planera in kurser så är ju ett steg mot en sorts kontroll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar