måndag 7 februari 2011

Att man aldrig lär sig..

Tyckte det var något konstigt då jag frös idag på jobbet istället för att svettas ihjäl, drog jumppa och fick en rejäl adrenalinkick och tänkte att dagens gympass skulle garanterat bli en succé. Men icke, orkade nada, och med det lilla jag orkade så lyckades jag sträcka mig. Gjorde ett nytt försök med träningen och drog mig ut på länk, orkade 1km och kände mig svimmfärdig. Bara att inse att flunssa är påväg, attans. Försöker febrilt hinka i mig havtornssaft, såhär i sista minuten, i hopp om att vakna upp frisk som en nötkärna imorgon (ain't gonna happen).. Sitter bara och bannas över de gånger man skuttar iväg utan mössa och vantar, och att jag alltid tror att en överdos av c-vitaminer i sista minuten skulle hjälpa. Men om jag känner mig själv rätt, så kommer jag direkt efter denna flunssa strunta i daglig dos av c-vitamin och fortsätta skutta omkring utan mössa. Att jag aldrig lär mig..

Note 1.Det är det sämta tänkbara att bo själv och vara sjuk, känner mig redan ynklig och bara tanken av att fixa till mig gröt får mig att bli anfådd och gråtfärdig.
Note 2. Att jag aldrig lär mig att jag inte tål nötter när jag är sjuk, god damn it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar