onsdag 9 maj 2012

Det är aldrig för sent! :)

Blev idag intervjuad av pohjalainen och såklart blev det totalt blackout och alla mina små existerande finska kunskaper var som borta med vinden. Journalisten sa dock att hon förstod vad jag menade men hennes osäkra skratt får mig att ana det motsatta, nåväl vi får väl se om några dagar antar jag.

Orsaken till intervjun var att vi har nu dragit igång våra vuxensimskolor, detta är första gången jag är med och drar sådana så "mycket givande" som mamma brukar säga. Men en sak är säker, liten som stor, är det alltid en likadan grymt bra känsla man får när man ser att dom lär sig och speciellt när dom själv märker det. Vuxensimskolor handlar inte om tekniksim utan man lär sig allt from scratch vill säga. Kan bara konstatera att det är aldrig för sent för någon att lära sig simma, det kan vara trauman eller dyl som hindrat en men det är aldrig för sent! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar