lördag 12 juni 2010

Jobbet har gått jättebra, har lärt mig förvånansvärt mycke finska o vågar t.o.m tala med thomppis kompisar, knappast helt korrekt finska men shit sama, jag vågar iaf. Har också lärt en att dyka, och en att simma bröstsim, trodde aldrig jag var kapabel till någo sånt.

Sitter som bäst "hemma" o hör på krogmusik, jag vill ut. Har en stark känsla av att det behövs snart ett äventyr eller två. Är gnällig o lessen, gråten i halsen, jag vill ha tillbaka mitt sociala liv och min egen vilja. Vill inte vara beroende av nån utan kunna stå på egna ben och just nu känns det som att jag är beroende av någon pga lägenheten och det här är inte alls min grej.
Men detta kan jag bjuda på iaf, lär er skillnaden mellan pilli och pillu, annars så kan det bli pinsamt då man ska på finska säga att man ska blåsa i visselpipan. Bara så att ni vet.

M.I.A - paperplanes
Inna - Hot
The Knife - Heartbeat.

blir galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar